Tai didžiausia Lietuvoje nemokamų pratybų atsakymų svetainė. Moksleivis užsukęs čia, negali aklai nusirašyti, atvykęs čia jis turi tiesiog pasitikrinti jau atliktus namų darbus!
V.MykolaiÄio Putino "ParafrazÄ—s" interpretacija |
Mykolaitis Putinas ne kartÄ… yra prisipažinÄ™s apie įpatingÄ… muzikos poveikį savo asmenybei ir kÅ«rybai: „Muzika ir poetÄ… sieja vidinis turinys, emocijos, lyriniai ir dramatiniai iÅ¡gyvenimai...“ Muzika įkvÄ—pdavo poetÄ…, taÄiau literatÅ«ros su muzika jis netapatino. „Žodžio meno garsinÄ—s priemonÄ—s yra visai kitokios negu muzikos...“ , „AÅ¡ žinau, kad mano poezijoje maža dainiÅ¡kumo, ir kompozitoriams ji medžiagos neduoda“. Jo lykoje vyrauja vaizdinis pradas. Cikle „ParafrazÄ—s“ muzikÄ… taip pat galima suprasti, kaip paslÄ—ptÄ… simbolį, apie centrinÄ™ Å¡io kÅ«rinio idÄ—jÄ…, elkiantį visas kitas temas, atspindinÄias kiekvienos dalies pavadinimuose. Visa ciklÄ… sudaro devynios dalys. SÄ…voka perfrazuoti reiÅ¡kia jau esanÄio turinio perpasakojimÄ…, perkÅ«rimÄ… Å¡iek tiek kita forma, suteikiant ir naujų prasmÄ—s atspalvių. Taigi reikÄ—tų suprasti, kaip Bethoveno muzikos skelbianÄios žmonÄ—ms iÅ¡sivadavimÄ… ir sielvarto per muzika perpasakojimÄ… lyrikos kalba. Parafrazių pagrindinÄ™ idÄ—ja- stiprios kÅ«ribingos, gyvenimo negandoms nepasiduodanÄios asmenybÄ—s iÅ¡aukÅ¡tinimas. EilÄ—raÅ¡tyje kuriamas didingas vaizdas, kuris lyriniam subjektui atsveria visas erdves ir laiko parametrais:“Nuo aukÅ¡to kalno, dienovidžio kaitroj...“ Ypatinga stebÄ—jimo pozicija iÅ¡ aukÅ¡tai ir iÅ¡ toli perkelta tarsi į visatos virÅ¡Å«nÄ™, nuo kurios atsiveria didingas kosmoso peizažas primenantis ÄŒiurlionio tapybos vizijas. EilÄ—raÅ¡tyje atsivÄ—rusi jÅ«ros panorama nÄ—ra atsitiktinÄ—. Ji simboliÅ¡kai nurodo žmogaus sielos, stebinÄios Å¡ios panoramos begalybÄ™.Pirmame ir antrame posmuose vaizduojama muzikos sujaudinta žmogaus siela. Pirmame- jausmų pasaulį simbolizuoja iÅ¡orinis, o antrame- povandeninis slaptasis. PirmÄ…jame pasaulyje panorama kuriama taip, tarsi jÄ… savo akimis matytų pats lyrinis subjektas, o antrame lyrinio subjekto vaizduotÄ—. Pabaisos gali bÅ«ti suprantamos, kaip lyrinio subjekto slaptų jausmų- geismų, aistrų- pavidalai. Kai jis savo žvilgsnį iÅ¡ realybÄ—s perkelia i vidinių fantazijų sritį. Ir glÅ«di Äia du pradai- Å¡viesusis ir tamsusis. Lyrinis subjektas į Å¡viesų iÅ¡orinį pasaulį žvelgia iÅ¡ jį apÄ—musio siaubo pozicijų, todÄ—l Å¡viesÅ«s panoramos vaizdai atsiveria tamsos pavidalais. GrÄ—smÄ— nereali, o jauÄiama lyrinio subjekto (paraÅ¡ytos bÅ«simuoju laiku). Laikas parodo, kad subjekto nujauÄiamos („aÅ¡ žinau“) grÄ—smÄ—s akivaizdoje gali bÅ«ti suprantamas kaip perspÄ—jimas. Šį perspÄ—jimÄ… galima interpretuoti kaip lyrinio subjekto jausmų, taigi ir pagrindinÄ—s eilÄ—raÅ¡Äio temos kulminacija. Akivaizdu, kad ryÅ¡kÄ—ja blogio, kuris glÅ«di nematomose pasaulio gelmÄ—se matomÄ…jam pasauliui. TreÄiame posme atskleidžiama visa lyrinio subjekto iÅ¡gyvenamos giesmÄ—s esmÄ—. JÅ«ros bedugnÄ— nurodo žmogaus sielos bedugnÄ™. Titano vardu lyrinis subjektas pavadinamas tuomet, kai jis pasirengia kovai (už savo laisvÄ™, laimÄ™...). EilÄ—raÅ¡tis paraÅ¡ytas energingais, plaÄiais sakiniais, kurių ritmas primena jÅ«ros bangavimÄ…, o apsisprendimÄ… grumtis žymi laužytos, trumpos eilutÄ—s. Skaitant visÄ… „Parafrazių“ ciklÄ… svarbu suvokti, kad simboliui apskritai nebÅ«dingas griežtas apibrėžimas. |
· Parašė Admin · 2012.11.02 15:01 Interpretacijos · 1143 Peržiūros · |